Barefoot hardloopschoenen

Barefoot hardloopschoenen zijn schoenen die het hardlopen op blote voeten zo goed mogelijk nabootsen.  Klik hier als je meer wilt weten.

  1. <
  2. >
  3. 1
  4. PrijsFilter
  1. <Meer weergeven
  2. >Meer weergeven
  3. 1

Verfijn resultaten

15 producten
Geslacht
Geslacht
Merk
Prijs
Maat EU
Meer maten »
Maat US
Meer maten »
Kleur
Meer kleuren »

Terug naar boven

 

Barefoot running schoenen

Natuurlijk hardlopen of ook wel barefoot running is een trend die de laatste jaren steeds meer in opkomst is onder de hardlopers. Want... het gevoel van lopen op je blote voeten dat wil toch iedereen?

 

De nieuwste ontwikkelingen op het gebied van natuurlijk hardlopen zijn de natural running hardloopschoenen. Veel originele hardloopmerken als Asics, Saucony en Brooks hebben daarop ingespeeld en schoenen ontwikkeld die de ervaring op blote voeten lopen proberen na te bootsen. Zoek je hardloopschoenen voor een voorvoetlanding? Dan ben je ook bij natural running schoenen aan het juiste adres!

 

Barefoot running = Natuurlijk hardlopen?

Wij als mens zijn gemaakt om op onze middenvoet te lopen en op de voorvoet te landen. Dat is echter op asfalt met je blote voeten niet zo'n feest, vandaar dat traditionele hardloopschoenen zijn ontwikkeld met een hoge hak en lage voorvoet. Hierop kun je "veilig" op de hak landen. Onder onze voetboog zit een voetplaat, eigenlijk kun je dat onze eigen "springplank" noemen. Met natural running schoenen gebruik je deze springveer optimaal. Het zou zelfs blessures voorkomen omdat je op een natuurlijke manier gebruik maakt van wat je lichaam je geeft!

 

Barefoot hardloopschoenen, dames of heren?

Er is een duidelijk verschil tussen dames barefootschoenen en heren barefootschoenen, dit heeft met pasvorm en stabiliteit te maken. De meeste natural hardloopschoenen hebben tussenzolen met een minimaal hoogteverschil tussen hak en voorvoet. Dit noemen ze ook wel een lage heeldrop (4mm tot 8 mm). Ze bieden wel voldoende demping om op harde ondergrond (zoals asfalt) te kunnen trainen. Het verlagen van de hak ten opzichte van de voorvoet bootst het blootsvoets lopen na. Zo ervaar je de voordelen van barefoot running met het comfort van hardloopschoenen.

Hoe pak ik barefoot running aan?

Door barefootschoenen zoals bijvoorbeeld Saucony Kinvara of Pureflow van Brooks aan te schaffen kun je opnieuw gaan trainen en een andere sensatie bij het hardlopen ervaren. De voet kan door het dragen van lage heeldrop hardloopschoenen op deze manier natuurlijker afwikkelen en vrijer bewegen. Hierdoor worden je spieren in de voet en het onderbeen meer gestimuleerd en dus sterker, en dat werkt blessurepreventief. Het geringe hoogteverschil tussen hiel en voorvoet maakt een latere hiel- of middenvoetlanding mogelijk. Dit geeft minder impact en belasting dan bij de hiellanding. Tevens kun je je looppas verkorten en de pas-frequentie verhogen, wat voor velen een stimulerende loopsensatie teweegbrengt! Deze nieuwe manier van natural running vereist enige aanpassing van je lichaam. Het is daarom belangrijk je doelen en je trainingsvorm hierop af te stemmen.

 

Ik wil meer weten over natural running en barefoot running schoenen

Hardloopaanbiedingen.nl werkt met gerenommeerde running merken zoals, Asics, Saucony, en Brooks die altijd zullen streven naar de hoogste kwaliteit. Voor meer informatie over trainingsvormen en hoe je kan zorgen dat je went aan minimalistische schoenen kijk op run-info of bel naar onze klantenservice. . Als je de juiste natural runningschoenen voor jezelf hebt gevonden dan is het van LEVENSBELANG dat je het hardlopen weer rustig opbouwt. Hardloopaanbiedingen.nl heeft dan ook een speciaal opbouwschema gemaakt helemaal toegespits op het natural running klik hier om deze te openen.

 

Hardloopschoenen voorvoetlanding

De meeste natural runningschoenen die je bij hardloopaanbiedingen kunt bestellen zijn zeer geschikt voor voorvoetlanders. Dit zijn hardlopers die tijdens het landen op de midden- of voorvoet terecht komen en met de hiel de grond “bijna”niet raken. Barefoot running schoenen zijn door hun platte zool en minimale hoogteverschillen van hak naar teen, ideaal voor voorvoetlanders. Pasvorm en comfort spelen hierbij uiteraard ook een grote rol.

 

Om erachter te komen welke hardloopschoenen bij jou passen of wat de opvolger van je huidige schoenen is kun je gebruik maken van onze ShoeAdvisor. Of doe hier direct deze online test. Heb je persoonlijk advies nodig en vraag je je af hoe hardloopaanbiedingen hierin advies kan geven? Bel dan met de klantenservice: 0182- 61 46 00 of 06-25269966 of mail naar: klantenservice@hardloopaanbiedingen.nl

Ik heb last van mijn knieën, wat zijn goede barefoot hardloopschoenen en waar moet ik op letten?

De meeste van deze klachten komen voort uit een stuk verlies van demping of overbelasting van het lichaam. Ben je een voorvoetlander? Dan zal je sneller last krijgen van je schenen en achilles doordat je demping mist onder de voorvoet. Wij adviseren om dan te gaan proberen iets meer terug te zakken naar je midvoet. Dit doe je door je pasfrequentie te verhogen (meer kleinere pasjes in een minuut). Een paar nieuwe barefoot hardloopschoenen gaat daar zeker ook bij helpen, het dwingt je namelijk om rustig op te bouwen (rust te nemen) en verzekert je tegelijkertijd van verse en voldoende demping(je koopt immers nieuwe schoenen). Als je de juiste barefoot runningschoen voor jezelf hebt gevonden dan is het van LEVENSBELANG dat je het hardlopen weer rustig opbouwt. En dit doe je maar op één manier...door op deze link te klikken en het hardloopschema trouw en volledig te volgen.

 

Welke barefoot hardloopschoen past bij mij?

Heb je een brede voet of juist een extra smalle voet? Wil je weten welke natural running schoenen het beste bij jou passen of wat de opvolger is van jouw huidige hardloopschoenen is? Doe dan direct de online test via ons schoenadvies. Als je ingelogd bent kun je zelfs een eigen loopprofiel aanmaken.

 

Ik ben beginner, zijn barefoot hardloopschoenen wat voor mij?

Wij adviseren om als beginner goed na te denken over het type schoenen wat je wil gaan dragen. Natural runningshoes vereist ijzeren discipline en een goede begeleiding.

Ben je een beginnend hardlo(o)p(st)er of een herstarter? Dan kun je via de knop 'ik wil schoenadvies' een selectie maken op basis van een aantal vragen. Uit deze vragen komt een lijst met hardloopschoenen naar voren welke volgens ons het beste passen bij de door jou gegeven antwoorden op deze vragen.

Natural running schoenen: waar moet ik op letten en kan ik ze even proberen?

Als je de juiste natural hardloopschoenen hebt gevonden dan is het belangrijk dat je let op de pasvorm van de schoenen. Door de nieuw verkregen schoenen eerst in huis te passen, een uurtje aan te houden, zul je weten of ze lekker zitten. Je voet krijgt dan de tijd om even te wennen aan de nieuwe schoen. Zit er iets niet goed of lekker dan zal je voet altijd gaan protesteren na 45 minuten. Twijfel je alsnog? Bel dan even naar de klantenservice of stuur een whatsappbericht. Heb je de schoenen alleen binnen gedragen dan kun je ze als het nodig is binnen 14 dagen kosteloos retour sturen en andere bestellen. Gebruik hiervoor ons retourformulier.

 

Wanneer is een hardloopschoen te groot of te klein?

De meeste runningschoenen vallen wat kleiner uit. Bovendien heb je voor het afwikkelen van de voet extra ruimte nodig voorin, meestal voldoet daarin een halve of hele centimeter ruimte na de grote teen. Voor het online kopen van de juiste hardloopschoenen heb je een aantal graadmeters nodig:

  • Wat is je “normale maat” van schoenen? Bestel dan je hardloopschoenen altijd minimaal 1 maat groter of volg ons maatadvies om de juiste maat te bepalen.
  • Heb je voetproblemen? Bestel hier zooltjes en leg die in je nieuwe hardloopschoenen (haal de originele zool eruit)

 

Hoe wen ik aan barefoot hardloopschoenen?

Als je voor een paar barefoot of natural runningschoenen hebt gekozen dan is het van wezenlijk belang dat je het hardlopen op deze schoenen rustig aan opbouwt.

 

Dit kan op 2 manieren:

  1. als vervanging van je normale hardloopschoenen door middel van dit hardloopschema
  2. als extra schoen, eigenlijk extra trainingsmiddel gebruiken naast je huidige hardloopschoenen en via dit hardloopschema

 

(1) Heb je gekozen voor een barefoot of natural running schoen ter vervanging van je huidige 'traditionele hardloopschoenen' dan is het belanrijk om te weten dat het hardlopen op barefoot hardloopschoenen totaal anders is. Hier moet je lichaam simpel gezegd aan wennen. Al loop je nu de marathon onder de 3 uur dan zul je toch het hardlopen op barefoot of natural running schoenen moeten opbouwen. Dit doe je het beste met een opbouwschema.

 

(2) Heb je gekozen om een barefoot of natural running schoen in te gaan zetten als extra trainingsmiddel dan kun je deze afwisselen met je hudige hardloopschoenen. Het is echter wel belangrijk dit op te bouwen met een opbouwschema

 

In beide gevallen zul je op een gecontroleerde manier de vruchten plukken van het hardlopen op een barefoot of natural running schoen. Zoals een sterker lichaam wat beter bestand is tegen blessures. Een betere candans door een kortere pas. En een reactiever looppatroon waarbij je minder energie verbruikt. 

 

Hoe onderhoud ik mijn barefoot hardloopschoenen?

Ook barefoot hardloopschoenen kunnen niet in de wasmachine. Het wasmiddel en de hoge temperatuur zorgen voor uitdroging van de zool en daarmee verlies je demping tijdens het hardlopen. Hierdoor zal de schoen minder gaan werken en zijn ultieme zachtheid en vering kwijtraken. Barefoot hardloopschoenen kun je het beste een beetje afspoelen onder de kraan met lauwwarm water. Gebruik een borsteltje voor verwijdering van het vuil. Zet ze te drogen op de mat, niet bij of op een verwarming, en haal eventueel het zooltje er uit. 

Heb je na het lezen van deze tekst toch nog vragen(kan bijna niet anders;) bel of mail even naar de klantenservice of stuur een whatsappbericht

 

Terug naar boven

Sportieve cookies, Hardloopaanbiedingen.nl gebruikt ze om je nog beter van dienst te kunnen zijn. Klik hier om jouw instellingen te wijzigen en op te slaan.