1. Halveer je afstand. 5km hardlopen in deze warmte kost net zoveel energie als je normale 10km rondje. Dus heb je evenveel gedaan qua prestatie!

2. Loop s'ochtends vroeg voor 9 uur, lekker rustig en koel.

3. Drink meer water, niet te koud water en begin al de dag ervoor met meer drinken voor een buffertje. Sommige mensen verliezen wel een liter vocht tijdens het rennen. Neem tijdens je run een bidon of drinkgordel mee.

4. Draag een goed ademend en licht polyester petje met klep. De rand houdt het zweet uit je gezicht, de klep houdt de zon uit je ogen.

5. Zoek de schaduw op van een bos of bomen om te lopen en stop na afloop je voeten lekker in een teil koud water. Deze tip komt via Twitter Joyce @runwithjoy.ce

6. Pas je tempo aan en luister naar je lichaam. (Last desnoods een paar wandelpauzes in) Tip van Hans ook via Twitter @Hzevenhoven.

7. Draag geen katoen, maar een ademend (of zelfs verkoelend) hardloopshirt of singlet van extra goede kwaliteit polyester. Hoe beter de kwaliteit stof hoe beter je lichaam droog blijft en afkoelt!

8. Geniet van het heerlijke weer en de omgeving. Nu je wat zachter loopt kun je eens goed om je heen kijken.
 
Sportieve cookies, Hardloopaanbiedingen.nl gebruikt ze om je nog beter van dienst te kunnen zijn. Klik hier om jouw instellingen te wijzigen en op te slaan.