Jouw loopprofiel

 

 

Online loopanalyse

Bij een hardloopwinkel laten de meeste beginners een analyse maken van hun looppatroon. Dit is de fysieke manier van het laten opmeten van je hardloopschoenen. Wij hebben speciaal voor de hardlopende internetbezoeker de online loopanalyse gemaakt.

 

Deze test doe je als je niet zeker weet welke hardloopschoenen je nodig hebt.

 

Wil je weten welke hardloopschoenen het beste bij jou passen of wat de opvolger is van jouw huidige schoenen? Doe dan direct de online test via bovenstaande loopanalyse. Als je ingelogd bent kun je zelfs een eigen loopprofiel aanmaken.

 

Wat zijn de beste hardloopschoenen?

Ben je al ervaren? dan is het belangrijk om te weten op welke merk en type hardloopschoen je nu loopt. Bevalt die schoen je prima dan adviseren wij je de opvolger te kiezen. Via de button 'toon mij opvolgers' kom je er snel achter wat de opvolger is. 

 

Wil je toch iets meer informatie over een hardloopschoen type of merk? bel dan met ons voor advies. Er is altijd een deskundige schoenenspecialist aanwezig die je er alles over kan vertellen.

 

Beginner of herstarter?

Ben je een beginnend hardlo(o)p(st)er of een herstarter? Dan kun je via de knop 'welke hardloopschoen past het best bij mij?' een selectie maken op basis van een aantal vragen. Uit deze vragen komt een lijst met hardloopschoenen naar voren. Dit zijn de beste runningshoes die passen bij de door jou gegeven antwoorden. 

 

Gekozen voor opvolgend model?

Heb je gekozen voor een opvolgend model? Dan is het belangrijk om te begrijpen dat je ondanks je ervaring moet wennen aan een nieuw paar hardloopschoenen. Nieuwe hardloopschoenen, ook al is het een bekend model, geven een andere belasting op je lichaam dan je oude schoenen. Neem dus de tijd en bouw de trainingen/belasting langzaam op.

 

Gekozen voor een andere hardloopschoen?

Heb je gekozen voor een ander type schoen/merk/model dan je oude? Dan ben je wat ons betreft goed bezig! Een nieuwe vorm van demping, ondersteuning zorgt er voor dat je lichaam sterker wordt. Maar PAS OP! Dit betekent namelijk ook dat je je lichaam anders zult belasten. Het zal wennen zijn, wij adviseren een rustige trainingsopbouw te doen.

 

Opbouwen bij hardlopen

Ben je een beginnend hardlo(o)p(st)er en heb je een paar geschikte hardloopschoenen gevonden? Dan adviseren wij je om de volgende tip in ieder geval op te volgen; OPBOUWEN.

 

Het rustig opbouwen van kilometers bij beginnen met hardlopen doe je...door op deze link te klikken en het hardloopschema trouw en volledig te volgen.

 

Wat betekent supineren/supinatie?

Supinatie (het supineren van de voet tijdens de afwikkeling) betekent dat de voet tijdens de landings-, stand- en afzetfase te weinig naar binnen kantelt. Dan wikkel je dus teveel naar de buitenkant af ofwel laterale zijde van de voet tijdens het hardlopen.

 

Het supineren kent vele vormen en meerdere oorzaken.

De meest voorkomende oorzaken voor supinatie;

  • O-benen
  • een holvoet (hoge wreef)
  • een naar binnen gedraaid been

 

Het type schoen wat hier het beste bij past is een neutrale hardloopschoen met voldoende demping en flexibiliteit.

 

Wat betekent overproneren/antipronatie? 

Overproneren betekent dat de voet tijdens de landing-, stand- en afzetfase te veel naar binnen kantelt(proneren). Tijdens het afwikkelen zakt de voet en enkel op de binnenkant ofwel mediale zijde naar binnen.

 

Het overproneren kent vele vormen en meerdere oorzaken.

De meest veel voorkomende oorzaken;

  • X-benen
  • een platvoet(lage wreef)
  • een naar buiten gedraaid been

 

Het type hardloopschoen wat hier het beste bij past is een antipronatie hardloopschoen met voldoende demping en stabiliteit.

 

Bij knieklachten en/of rugklachten,

welke hardloopschoenen kiezen?

Het antwoord hierop is verrassend simpel...namelijk NIEUWE!

Nee, dit is geen grap...een paar nieuwe hardloopschoenen dwingt je namelijk om rustig op te bouwen. Zo kan je lichaam rustig herstellen en ben je verzekerd van voldoende demping.

 

Als je de juiste schoen voor jezelf hebt gevonden (neutraal of antipronatie) dan is het van LEVENSBELANG dat je het hardlopen weer rustig opbouwt. En dit doe je maar op één manier...door op deze link te klikken en het hardloopschema trouw en volledig te volgen.

 

Let op de juiste pasvorm!

Als je de juiste hardloopschoenen hebt gevonden dan is het belangrijk dat je let op de....PASVORM...En hoe weet je of de schoen de juiste pasvorm heeft? Juist ja, door te PASSEN! Een hardloopschoen moet goed aansluiten bij de hiel en rond de wreef. Bij de tenen moet meer ruimte zitten, zeker in de lengte moet voorin ruimte overblijven.

 

Wij adviseren je de schoenen MINIMAAL 1 UUR AAN te houden binnenshuis. Je voet krijgt dan de tijd om even te wennen aan de nieuwe schoen. Zit er iets niet goed of lekker dan zal je voet altijd gaan protesteren na 45 minuten. Heb je de schoenen alleen binnen gedragen? dan kun je ze als het nodig is kosteloos retour sturen en andere bestellen.

 

Alvast heel veel plezier met je nieuwe hardloopschoenen. We hopen dat je wat aan ons advies hebt gehad. Heb je nog vragen en of opmerkingen neem dan contact met ons op!

 

Met sportieve groet,

 

Frankie Hardloopaanbiedingen.nl

Sportieve cookies, Hardloopaanbiedingen.nl gebruikt ze om je nog beter van dienst te kunnen zijn. Klik hier om jouw instellingen te wijzigen en op te slaan.